رامي جمال: الزملاء لا يقتربون مني بسبب مرض البهاق وأفكر بالاعتزال

0
183
رامي جمال

أعلن النجم والمطرب الغنائي المصري رامي جمال ، لجمهوره ومعجبيه وزملائه في الوسط الغنائي والفني، عن اصابته بمرض البهاق، حيث صدم النجم جميع المتابعين له عبر منصة التواصل الاجتماعي تويتر، مؤكداً انه لم يستطع اخفاء المرض أكثر من ذلك، مضيفاً انه أصبح لا يتحمل تجنب بعض الأصدقاء والزملاء في الوسط الفني له فور رؤية البهاق متخوفين بسبب العدوى.

وقال رامي جمال ، إنني الآن أمام أصعب خيارين في حياتي، أما أن أكمل مسيرتي الفنية والعمل الذي أرغب به، على أن يتقبل الجمهور والزملاء مرضي، أو الاعتزال بشكل نهائي.

وأكد المطرب المصري، أنه أصيب بمرض البهاق منذ فترة كبيرة ولكن لم يعد ملحوظاً لدى الناس، من ثم بدأ بشكل سريع الانتشار بجسده، مما جعل كثير من الزملاء يخافون من ملامستي باليد، متخوفين من العدوى، حيث قال: “الحمد لله الذي أحبني فابتلاني وقدرني على الصبر.. من فترة ظهرت بقع بيضا في جسمي وبالكشف عرفت إنه مرض البهاق، وجربت أنواع علاج كتير ودكاترة كتير ومفيش فايدة”.

وأضاف خلال التغريده، إنني “رضيت وسلمت أمري لله عشان عرفت إن الزعل بيزوده وكفاية شغلانتي وصعوبتها والقلق الدائم من المستقبل، وفعلا بقى بيزيد لدرجة لفتت نظر ناس كتير، اللي بقى يقوللي هتتعامل إزاي وأنت فنان واللي يخاف يسلم عليا واللي يسألني هو ده معدي”.

وتابع: “أنا بقالي سنة فعلا لو عندي حفلة أو تصوير بتعب على ما أشوف طريقة أخفيه بيها، لدرجة خلت ناس تقولي شوف بيزنس تاني اعمله عشان الناس مش هتقبلك كدة، وفكرت في كلامهم بصراحة”.

واستكمل خلال التويته: “لقيت إن عندي حلين يا فعلا شكرا لحد كدة على الشغلانة دي رغم حبي ليها وعدم معرفتي بغيرها، يا إما مش هداريه تاني وتقبلوني بيه وترحموا كل اللي ربنا ابتلاهم بيه من نظرة إن شكله غريب، والحمد لله على نعمة الأهل لأنهم الوحيدون اللي بيقبلوا الواحد زي ما هو”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here